Monday, May 18, 2009

早晨的独白


五月十七日的梦醒时分, 旭阳悄然地经过窗前, 用最美丽的颜色装饰最平静的心情. 手机的铃声响亮地唤醒沉睡的万物, 偏偏唤不醒昨晚的夜猫子. 当天使与恶魔在脑袋里相互地争论一番后, 我看见恶魔狼狈地夹着尾巴落荒而逃, 而我暗自掩嘴窃笑, 并准备贪婪地呼吸最新鲜的空气. 因为刚刚让时间花在那一场耗时的胜负之战, 没有太多的时间再去考量应不应该收拾床铺, 只好勉强任其自然的凌乱. 这一点真的不太像我, 我摇首失笑, 试图改变什么; 还是随着什么而改变?

我轻轻地拉开那片白色的薄纱窗帘, 第一道投进屋里的阳光很耀眼, 失措地忍住想要眯起双眼的冲动, 可是我真的做不到. 随之而来的微风自由闲逛, 徐徐地轻拂着那张半梦半醒的脸庞, 让人的精神马上为之一振. 空气中弥漫着阳光的味道, 偶尔穿夹着些许花草的芬芳, 突然有一种恍然大悟的感觉, 我似乎有一段时间竟然忽略了这种美丽的早晨. 昨晚, 约了家人一起晨跑, 不舍依依地离开温暖的被窝, 觉得自己的意志力开始回归. 这样也好, 其实我就是缺乏一个很好的开始.

花很艳, 草很绿; 即使单调得只有间断的花香鸟语, 可是我确实挥霍了太多个美丽的早晨. 天继续蓝, 风继续凉; 而我却忘了已有多久没有为了自己的坚持而继续, 找不到任何理由再为顔上顿时增添的那一抹落寞而辩护. MP3传来一首歌, 一首平时不会仔细留意歌词的英文歌曲, 可是在这个美丽的早晨却特别能让心情纵横交集, 是忧, 是喜? 我耸肩, 撇下一抹看不出含义的苦笑, 很讨厌自己都是这样错失一次又一次的确定; 就这样日积月累地欠缺自己一次又一次合理的解释.

昨天的昨天的昨天, 昨天的昨天, 昨天, 已经成为曾经; 而我不是故意想要遗忘曾经, 或许某些曾经真的是留不住. 耳边的歌曲不停地重复, 仿佛听见了一个似曾相识的故事, 让人不禁为当初的愚昧而莞尔. 不知不觉, 从山脚走到了山顶, 看见了尽头, 却突然觉悟这才是另外一个开始, 一个很好的开始. 早起的鸟儿有虫吃; 早起的虫儿被鸟吃. 是鸟, 是虫? 还真的需要见仁见智, 因为人的思路无论如何宽大, 却总会从自己的观点出发. 笑吧, 为我在五月十七日早晨的独白而笑吧!

《teardrops on my guitar》
**Drew looks at me, I fake a smile so he won't see
That I want and I'm needing everything that we should be
I'll be she's beautiful, that girl he talks about
And she's got everything that I have to live without
Drew talks to me, I laugh cause it's so damn funny
That I can't even see anyone when he's with me
He says he's so in love, he's finally got it right
I wonder if he knows he's all I think about at night
He's the reason for the teardrops on my guitar
The only thing that keeps me wishing on a wishing star
He's the song in the car I keep singing, don't know why I do
Drew walks by me, can he tell that I can't breathe
And there he goes, so perfectly
The kind of flawless I wish I could be
She'd better hold him tight, give him all her love
Look in those beautiful eyes and know she's lucky cause
He's the reason for the teardrops on my guitar
The only thing that keeps me wishing on a wishing star
He's the song in the car I keep singing, don't know why I do
So I drive home alone, as I turn out the light
I'll put his picture down and maybe
Get some sleep tonight
He's the reason for the teardrops on my guitar
The only one who's got enough for me to break my heart
He's the song in the car I keep singing, don't know why I do
He's the time taken up, but there's never enough
And he's all that I need to fall into
Drew looks at me, I fake a smile so he won't see**

I lost my prime, my firmness, my smile of the day;
yet I found it recur in another beginning which is after the end.

No comments: